poniedziałek, 19 kwietnia 2010

Oprawy pudełkowe

Kazetova vazba lub box binding - tak Jan Sobota powiedział podając mi do ręki skórzane pudełko. Zetknąłem się wtedy z tego rodzaju oprawą pierwszy raz w życiu i natychmiast wzbudziła moje ogromne zainteresowanie. Niestety upłynęły kolejne dwa lata zanim nauczyłem się oprawiać książki w tym stylu. Wykonuję je bardzo, ale to bardzo rzadko... Zbyt rzadko... Najpilniejsze oprawy pierwszej połowy tego roku mam już za sobą, myślę tu o realizacji na wystawy w Estonii i Republice Czeskiej i teraz już z większym spokojem chciałbym wykonać ponownie moją kolejną oprawę pudełkową. Nie liczę na szybki finał, wiem już jak ważna jest w tego typu oprawie precyzja wykonania, a czas jaki będę poświęcał na realizację ponownie będzie mocno ograniczony. Choć tym razem znika presja związana z terminem, a to już naprawdę wiele...
Poniżej kilka projektów i realizacji kazetovej vazby w wersji Jana Soboty...






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz