piątek, 7 stycznia 2011

Europejscy Introligatorzy / European Bookbinders


Tytuł zapożyczyłem z serii filmów słowackiej telewizji, przedstawiających sławnych czeskich i słowackich introligatorów. Pomyślałem sobie że w moim posiadaniu znajduje się już kilka tysięcy zdjęć różnej jakości, które co kilka tygodni przeglądam i które są powodem wielu miłych wspomnień. Bloga założyłem nie tylko po to, aby przedstawiać moje introligatorskie dokonania, ale również po to, aby informować o tym co dzieje się we współczesnym introligatorstwie w ogóle...Jak mi to wychodzi to już inna sprawa, z nowym rokiem zatem postanowiłem że jeden post w miesiącu poświęcę na przedstawienie jak wygląda współczesna pracownia introligatorstwa artystycznego, oczywiście na przykładzie tych kolegów i koleżanek po fachu, których miałem okazję odwiedzić osobiście. Zamieszczał będę tylko niepublikowane dotąd zdjęcia i wstyd mi tylko trochę że na tej liście nie ma żadnego polskiego współczesnego introligatora. Mam jednak w najbliższych planach odwiedzić mojego kolegę, aktualnie operującego w Pelplinie-Jurka Budnika, dlatego sądzę że uda mi się szybko naprawić to uchybienie...

2 komentarze:

  1. cieszę się,że jeszcze zawód istnieje
    mój szwgier jest introligatorem i robię mu film reklamowy sprawdzi pan czy się panu podoba, może powinniście zrobić listę introligatorów polskich
    z poważaniem
    anna wellinska
    www.kolekcjonerwzruszen.wordpress.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo dziękuję za informację, zaraz sobie zajrzę gdzie trzeba...Pozdrawiam serdecznie, Jacek

    OdpowiedzUsuń